Droomreis Introductie - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsty Hameleers - WaarBenJij.nu Droomreis Introductie - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Kirsty Hameleers - WaarBenJij.nu

Droomreis Introductie

Door: Kirsty Hameleers

Blijf op de hoogte en volg Kirsty

16 September 2014 | Nederland, Utrecht

Introductie 16 september 2014

Over twee weken is het eindelijk zover. Een jarenlange droom, een uitgebreide reis/vakantie naar het Beloofde Land a.k.a. the US of A gaat eindelijk in vervulling. Van 30 september tot 23 december bevind ik mij in the land of hopes and dreams, om dromen werkelijkheid te laten worden.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Om te spreken met de woorden van fameus landgenoot Johan C.: “Ieder nadeel heb z’n voordeel”. Opgelopen studievertraging in combinatie met een flinke tegenslag op het persoonlijk gebied maken het me nu mogelijk om deze droomreis vorm te geven.

 Tijd voor mezelf. Écht voor mezelf. Niemand die ik van mij verwacht, behalve ikzelf (okay, jullie verwachten natuurlijk dat ik heel en in één stuk weer terug kom). Iets wat ik écht heel erg nodig heb. Een nieuwe omgeving, letterlijk weg uit de comfort zone, ruimte maken om grenzen te verleggen, om mezelf (en nieuwe mensen) tegen te komen.

 Er is geen plan. Bewust niet. Ik wil kunnen gaan waar ik heen wil en kunnen blijven waar ik me goed voel. Tijd voor mezelf, tijd om dingen te doen waar ik gelukkig van word. Een bezoekje aan de enige echt Happiest Place on Earth; Disneyland California. Cruisen over Highway 1 en dus de Californische kust, een absolute must als je in California bent. Heerlijke, eindeloze strandwandelingen langs de kust van LA, in voor plaatselijke begrippen nogal herfstig weer maar met naar Hollandse begrippen zomerse temperaturen. Kamperen tussen de beren, maar dan het liefst met een hek tussen de beren en mij. Hopelijk heb ik dit allemaal kunnen doen als ik op 23 december weer land op Nederlandse bodem. Misschien heb ik geen van deze dingen gedaan, in welk geval ik mijn tijd heb doorgebracht met andere dingen waar ik gelukkig van word.

 Muziek. Prima la Musica. Twaalf weken in California zonder muziek is ondenkbaar. Allereerst natuurlijk praktisch musiceren. Zelf zingen in de badkamer. Op zoek naar zanggroepen/koren bij de universiteiten in de buurt. Proberen hier en daar een gig te regelen (hey, we’re talking the land of hopes and dreams here! A girl’s gotta dream right!?).

 En laten we de intellectuele uitdaging niet vergeten. Zoveel kennis uit boeken, zo weinig ervaring met de real deal. Maar over twee weken gaat dat eindelijk veranderen. Dan ga ik in real life meemaken hoeveel kracht gospel écht heeft. Hoeveel het doet met degenen voor wie het méér is dan een fascinerend musicologisch verschijnsel. Voor wie het zowel muziek als religie overstijgt door de transcendente kracht die er vanuit gaat. Ook het Amerikaanse muziekonderwijs zal kennis met mij maken, met als doel mijn kennis te vergroten. Niet alleen het voeden van mijn eigen drang naar meer weten, ook als eerste stap naar het verwezenlijke van mijn andere droom; een verschil maken op mijn eigen vierkante (onderwijs)meter.

 De droom wordt werkelijkheid. De voorbereidingen zijn in volle gang en de tijd tot vertrek wordt steeds korter (nog maar 14 dagen! :O ). Het overgrote deel van de te regelen zaken is inmiddels rond. Toch zal het voor mij erg lastig zijn om te beseffen dat het écht gaat gebeuren, totdat ik op 30 september om 10.55u opstijg en daarmee de Hollandse geboortegrond voor twaalf weken achter me laat. Op zoek naar mijn intrinsieke roots, de roots van mijn zijn, die onafhankelijk van mijn basis bestaan (waarmee natuurlijk niet gezegd wordt dat die basis geen invloed heeft gehad op die roots van mijn zijn). Op zoek naar Kirsty en wat voor mij écht belangrijk is.

Voel je vrij om het me te laten weten als je me nog wil zien voordat ik vertrek, als je vindt dat je al veel te lang op een update zit te wachten, als je tips hebt met plekken/locaties/bezigheden in (Zuid) California die ik niet mag missen of als je anderszins nog iets aan me kwijt wil. Laat je door mij vooral niet tegenhouden! Bellen/smsen/whatsappen/mailen/facebooken/postduiven/rooksignalen/flessenposten/morse, je weet je te vinden!

Liefs Kirsty

  • 16 September 2014 - 15:51

    Eline:

    You go girl! Trots op je dat je dit durft! Gelukkig zie ik je morgen nog!
    Liefs!

  • 16 September 2014 - 22:29

    Nienke:

    Hey Kirsty,

    Super gaaf!!! Heel veel plezier ben erg benieuwd naar wat voor avonturen je gaat beleven!

    Nien

  • 21 September 2014 - 13:05

    Iris:

    OMG girl! it is gonna be like, sooo amaze balls!! and when you're back like, you are gonna be more awesome then evaaaah!! love ya to death girl! <3 ;)

  • 28 September 2014 - 22:45

    Wendy:

    Yo gospel girl! Enjoy yourself so very FUCKING much in the land of the free and the home of the brave! Love you!! xoxo sjor babes for ever!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Kirsty

Volg hier de avonturen die ik beleef op mijn droomreis naar de Verenigde Staten!

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 2513

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 23 December 2014

Mijn eerste Droomreis

Landen bezocht: